OHIM – Bierijs, de innovatie van de eeuw!

Het leek mij in eerste instantie óf te vroeg, óf te laat – ik kon zweren dat dit een van de allerbeste 1 aprilgrappen ooit was. Helaas, helaas – het is geen grap. Het is bittere ernst, en het was all over the news: Bavaria introduceert Radler-ijs met alcohol. De eeuw zit er nog niet eens voor een vijfde op, maar innovatiever dan dit gaat het niet worden – als het toch maar alsjeblieft een grap is!

Voor wie het nieuws verleden week gemist heeft zet ik hieronder even, puntsgewijs, wat wetenswaardigheden uit het persbericht op een rijtje. Lees en huiver:

  • Bierbrouwer Bavaria komt met een ijs-versie van haar Radler: Bavaria Radler Ice Lemon 2.0%.
  • De Brabantse brouwer is hiermee de eerste met ‘Radler op een stokje’.
  • Het ijsje bevat 2% alcohol.
  • Doordat een natuurlijke vezel is toegevoegd blijven de alcohol en het koolzuur in het ijsje behouden, wat zorgt voor de ‘echte smaak’ van Bavaria Radler Lemon 2.0%.
  • Het idee ontstond binnen een intern innovatieprogramma.
  • Als knipoog naar de recent geïntroduceerde Bavaria-campagne ‘Welcome to the Family’, wordt voor deze introductie ‘Welcome to the cold side of the Family’ gebruikt.

Dat kán toch niet anders dan een grap zijn, en een heel slechte bovendien, in aanmerking genomen dat het geen 1 april is? Welke bierbrouwer neemt zijn eigen product zodanig niet serieus dat hij het wil invriezen, vooropgesteld dat het hier geen Eisbock betreft?

Dat kán toch niet anders dan een grap zijn, en een heel slechte bovendien, in aanmerking genomen dat het geen 1 april is? Welke bierbrouwer voorziet zijn bier van de nieuwste vezeltechnologie, zet het vervolgens op een stokje en verpakt het in een plasticje?

Dat kán toch niet anders dan een grap zijn, en een heel slechte bovendien, in aanmerking genomen dat het geen 1 april is? Welke bierbrouwer brengt, in een tijd dat we alcoholmisbruik aan alle kanten proberen tegen te gaan, bierijs met alcohol op de markt?

 Dat kán toch niet anders dan een grap zijn, en een heel slechte bovendien, in aanmerking genomen dat het geen 1 april is? Welke bierbrouwer brengt, in een tijd dat we alcoholmisbruik aan alle kanten proberen tegen te gaan, bierijs met alcohol via de diepvriesschappen van de supermarkt aan de man?

Dat kán toch niet anders dan een grap zijn, en een heel slechte bovendien, in aanmerking genomen dat het geen 1 april is? Welke bierbrouwer is gek genoeg om, terwijl we de jeugd tot hun achttiende levensjaar vragen zich van alcohol te onthouden, een bierijsje met 2% alcohol op de markt te brengen? Mag dat wel dan? NIX18: je mag niet roken, niet drinken, niet snuiven, spuiten of slikken – maar wel aan een Radler Ice Lemon stokje likken? Dat kán toch niet anders dan een grap zijn, en een heel slechte bovendien, in aanmerking genomen dat het geen 1 april is?

Helaas, helaas – het is geen grap. Het is bittere ernst. Dieper dan dit kan de bierindustrie niet zinken.

Noot van de blogger: daar ik al eens eerder, in een blogje over een vergelijkbaar schandalige zaak die vaaglijk iets met bier van doen had, tekstueel ernstig uit de bocht ben gevlogen zult u het hier moeten doen zonder alle voor de hand liggende en lollig bedoelde verwijzingen naar, en toespelingen op:
  1. De koude kant van de familie
    De koude kant, in zijn algemeen
    De uitdrukking ‘iets (of iemand) koud (willen) maken’
    De vraag of je zou willen dat dit je familie is
    Onderkoelde humor, zowel specifiek als in het algemeen

No Comments Yet.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *