Op het gevaar af dat het verwijt, als zou ik stiekem voor een bepaalde brouwerij werken (of er op z’n minst af en toe verdekte PR voor bedrijven) weer eens de kop gaat opsteken, kan ik het niet nalaten jullie te wijzen op een filmpje dat verleden week door een grote brouwerij via Internet werd verspreid. Dat een brouwerij een filmpje met een overduidelijk politieke lading (welke, dat moet je zelf maar distilleren) durft te plaatsen, twee weken nadat PepsiCo een uitglijder van jewelste maakte , getuigt op zich al van lef. Maar, en natuurlijk gaan dit soort filmpjes om het ‘onverwachte’, de ‘plotwending die je niet zag aankomen’ en beogen ze een forse portie ’tranentrekkendheid’ te bevatten: dit filmpje, en voor mij de lading en inhoud, is onwaarschijnlijk briljant.
Goed: bekijk het fimpje zelf maar even. Vanzelf valt het kwartje. Natuurlijk is het uiteindelijk reclame, maar de achterliggende boodschap is, in mijn ogen, van onschatbare waarde. Ik ben benieuwd of je mij wilt laten weten wat jij ervan vond – laat een berichtje achter, of doe gewoon een like (of niet). Blijf genieten – want ‘dat smaakt naar bier!’
april 29, 2017
Bier is om te verbinden, om samen te brengen. Geniale actie van Heineken!
mei 3, 2017
WOW