Te gave reclame. Sorry, maar dat vind ik!

Op het gevaar af dat het verwijt, als zou ik stiekem voor een bepaalde brouwerij werken (of er op z’n minst af en toe verdekte PR voor bedrijven) weer eens de kop gaat opsteken, kan ik het niet nalaten jullie te wijzen op een filmpje dat verleden week door een grote brouwerij via Internet werd verspreid. Dat een brouwerij een filmpje met een overduidelijk politieke lading (welke, dat moet je zelf maar distilleren) durft te plaatsen, twee weken nadat PepsiCo een uitglijder van jewelste maakte , getuigt op zich al van lef. Maar, en natuurlijk gaan dit soort filmpjes om het ‘onverwachte’, de ‘plotwending die je niet zag aankomen’ en beogen ze een forse portie ’tranentrekkendheid’ te bevatten: dit filmpje, en voor mij de lading en inhoud, is onwaarschijnlijk briljant.

Goed: bekijk het fimpje zelf maar even. Vanzelf valt het kwartje. Natuurlijk is het uiteindelijk reclame, maar de achterliggende boodschap is, in mijn ogen, van onschatbare waarde. Ik ben benieuwd of je mij wilt laten weten wat jij ervan vond – laat een berichtje achter, of doe gewoon een like (of niet). Blijf genieten – want ‘dat smaakt naar bier!’

2 Comments
  • Pepijn
    april 29, 2017

    Bier is om te verbinden, om samen te brengen. Geniale actie van Heineken!

  • Patrick
    mei 3, 2017

    WOW

Laat een antwoord achter aan Pepijn Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *